ענת אפרת | קינסיולוגיה
  • דף בית
  • טיפולים
    • טיפול בכאב
    • טיפול באלרגיה
    • טיפול בחרדות
    • טיפול בלקויות למידה
    • הפרעות קשב וריכוז – האמנם?
    • תרגילי מוח (®Brain-Gym)
  • אודותי
  • קינסיולוגיה
  • רפואת תדרים
    • שיטת איזון חיים
  • המלצות מטופלים
    • מתח, חרדה
    • כאב ובעיות בריאות
    • לקויות למידה, קשב וריכוז
    • כאב רגשי
    • אלרגיה
  • סיפורים מהקליניקה
  • מאמרים
  • מן התקשורת
  • קורסים וסדנאות
    • כשהגוף מדבר
    • סדנה לשחרור מתחים
    • סדנת תרגילי מוח
    • Brain-Gym 101
  • צור קשר
  • דף בית
  • טיפולים
    • טיפול בכאב
    • טיפול באלרגיה
    • טיפול בחרדות
    • טיפול בלקויות למידה
    • הפרעות קשב וריכוז – האמנם?
    • תרגילי מוח (®Brain-Gym)
  • אודותי
  • קינסיולוגיה
  • רפואת תדרים
    • שיטת איזון חיים
  • המלצות מטופלים
    • מתח, חרדה
    • כאב ובעיות בריאות
    • לקויות למידה, קשב וריכוז
    • כאב רגשי
    • אלרגיה
  • סיפורים מהקליניקה
  • מאמרים
  • מן התקשורת
  • קורסים וסדנאות
    • כשהגוף מדבר
    • סדנה לשחרור מתחים
    • סדנת תרגילי מוח
    • Brain-Gym 101
  • צור קשר
ענת אפרת | קינסיולוגיה
  • דף בית
  • טיפולים
    • טיפול בכאב
    • טיפול באלרגיה
    • טיפול בחרדות
    • טיפול בלקויות למידה
    • הפרעות קשב וריכוז – האמנם?
    • תרגילי מוח (®Brain-Gym)
  • אודותי
  • קינסיולוגיה
  • רפואת תדרים
    • שיטת איזון חיים
  • המלצות מטופלים
    • מתח, חרדה
    • כאב ובעיות בריאות
    • לקויות למידה, קשב וריכוז
    • כאב רגשי
    • אלרגיה
  • סיפורים מהקליניקה
  • מאמרים
  • מן התקשורת
  • קורסים וסדנאות
    • כשהגוף מדבר
    • סדנה לשחרור מתחים
    • סדנת תרגילי מוח
    • Brain-Gym 101
  • צור קשר
  • דף בית
  • טיפולים
    • טיפול בכאב
    • טיפול באלרגיה
    • טיפול בחרדות
    • טיפול בלקויות למידה
    • הפרעות קשב וריכוז – האמנם?
    • תרגילי מוח (®Brain-Gym)
  • אודותי
  • קינסיולוגיה
  • רפואת תדרים
    • שיטת איזון חיים
  • המלצות מטופלים
    • מתח, חרדה
    • כאב ובעיות בריאות
    • לקויות למידה, קשב וריכוז
    • כאב רגשי
    • אלרגיה
  • סיפורים מהקליניקה
  • מאמרים
  • מן התקשורת
  • קורסים וסדנאות
    • כשהגוף מדבר
    • סדנה לשחרור מתחים
    • סדנת תרגילי מוח
    • Brain-Gym 101
  • צור קשר
ראשי | מאמרים | עוצמת השימוש בהצהרות חיוביות

עוצמת השימוש בהצהרות חיוביות

סגור לתגובות על עוצמת השימוש בהצהרות חיוביות

עולמנו אינו עולם גשמי בלבד אלא עולם שהוא גם מנטלי ורוחני, מה שקיים בחיינו הוא הביטוי החומרי של אמונותינו. הצהרות חיוביות הן כלי שבכוחו לסייע בשינוי דפוסי חשיבה ואמונות מגבילות שיש לנו. אצל ילדים ביכולתן לבנות את ההערכה העצמית והשימוש בהן מסייע לנטרול חשיבה שלילית, ביקורת או הערות מזלזלות שהילד נתקל בהם. השימוש בהצהרות חיוביות מטביע רושם בתת-המודע וכאשר אנו עושים שימוש עקבי בהצהרות חיוביות, אנו מתווים במוח נתיב ומעמיקים את הערוץ שנסלל.

הצהרות חיוביות - ענת אפרת
קטע מתוך הספר "טיפוח הרוחניות אצל ילדים" מאת פגי ג'וי ג'נקינס (נשימה הוצאה לאור):

"אמונותינו מאוחסנות באזור התת־מודע של שכלנו; אזור זה מורכב מרגשותינו, מפחדינו, מספקותינו, מאירועים ממשיים ומדעות של אנשים אחרים, שאיתן הסכמנו. התת־מודע מקבל לתוכו מחשבות שליליות באותה הקלות שבה הוא מקבל לתוכו מחשבות חיוביות, ויוצר את מה שאנו מרגישים שנכון בעבורנו. וכאן בדיוק המקום להכניס לפעולה את ההצהרות החיוביות ככלי; הצהרות חיוביות ביכולתן לסייע לנו לנטרל חלק משליליוּתן של אמירות שאמרנו לעצמנו או שהסכמנו לקבל מאחרים. כיוון שבעצם אנו רוח, במהותנו אנו מושלמים. יש לנו הזכות לעורר מוּשלמוּת זו.

הצהרות חיוביות פועלות במהירות רבה אצל ילדים צעירים משום שהם קרובים יותר לאמת בנוגע לעצמם – הם אינם נושאים שנים כה רבות של "שטיפת מוח" שלילית כמרבית המבוגרים. אנו, המבוגרים, השתמשנו באופן לא מודע בהצהרות שליליות במשך מרבית חיינו ובעטיין גרמנו לתנאים בלתי־רצויים רבים. בכל פעם שאנו אומרים "איני יכול לעשות זאת", "אני עייף מדי", "אני חושב שאני נעשה חולה", "אני קורא כל־כך לאט", "אני גרוע באיוּת" או "הזיכרון שלי גרוע" – אנו מצהירים הצהרה שלילית. בדרך כלל שלילה־עצמית מסוג זה אף נמשכת חרש ב"שיחה שלנו עם עצמנו" – אותו זרם קבוע של התבטאות מילולית פנימית.

כמעט כל דבר שאנו באמת רוצים לשנות בעצמנו ניתן לשינוי באמצעות שימוש בהצהרות חיוביות. אלה מסייעות בנטרול מטח ההערות המזלזלות שאנו מטיחים בעצמנו במהלך היום. להצהרות חיוביות המלוות ברגש יש את הכוח להפרות את החלק התת־מודע בשכלנו באמצעות תהליך של אוסמוזה (באותו אופן שבו גבעול סלרי הופך צבעו לאדום כאשר הוא שרוי במים אדומים וסופג אותם. כדי שההצהרות החיוביות תתקבלנה בהסכמה מלאה על ידי שכלנו התת־מודע, הן חייבות קודם כל להיות הצהרות ששכלנו המודע מסוגל להאמין בהן. בנוסף, החלק התת־מודע של שכלנו ניחן בכוח מעצב ולכן הוא יעניק צורה ממשית לדבר שאנו מרגישים שנכון בעבורנו כעת – שימו לב כי הרגשות הם המעניקים ביטוי לצורה, ולא המילים עצמן."

קרא עוד על הספר "טיפוח הרוחניות אצל ילדים"

קרא עוד על קינסיולוגיה והצהרות חיוביות

למקור לחץ כאן

  • Facebook
  • Google
  • אימייל
  • הדפסה
הבא »
  • Facebook
  • Google+
מטופלים מספרים

אין לי כבר התקפי חרדה

היום בעקבות הטיפול אין לי כבר התקפי חרדה. אני מרגישה הרבה יותר פנויה נפשית ליצירה, להתקדמות, להתפתחות ולצמיחה לשלב הבא ...

להמשך קריאה

השינוי הוא עמוק ואני מרגישה אותו קורה

השינוי הוא עמוק ואני מרגישה אותו קורה ומשפיע על הרגלי האכילה שלי והיכולת שלי לשלוט בדפוסים ההרסניים של אכילה פרועה.

להמשך קריאה

הפעם הראשונה בחיי שטיפול מביא עימו תוצאות אמיתיות

זו הפעם הראשונה בחיי שטיפול מביא עימו תוצאות אמיתיות ובפרק זמן כל כך קצר. נדהמתי לראות כיצד הגוף שלי יודע ...

להמשך קריאה

רוצה להודות ולספר על הנס שקרה לי

ברצוני להודות לענת על טיפולה הנהדר ולספר על הנס שקרה לי. במשך 12 שנים סבלתי מהפרעות שינה, הייתי מתעוררת 4-5 ...

להמשך קריאה

שינוי משמעותי בגישתי ללימודים ולחיים

אני מרגישה שינוי משמעותי בגישתי ללימודים ולחיים וכתוצאה מכך גם רמת הלחץ והחרדה ירדו משמעותית.

להמשך קריאה

יצאנו מחוזקות ומלאות תקווה

משימות עבורה הפכו לקלילות יותר. היא נעלבת פחות, יותר עצמאית, לוקחת החלטות ומתייעצת עם סובביה.

להמשך קריאה

עסק טוב | בניית אתרים
© 2017 כל הזכויות שמורות | ענת אפרת
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דלג לתוכן